LG 42LD750N TV HDMI-liitännän ongelma

DVB kortit, emolevyt, adapterit, antennit, kotelot jne
savis21
Säätäjä

Re: LG 42LD750N TV HDMI-liitännän ongelma

Viesti Kirjoittaja savis21 » 12.04.2012 15:57

P.Kosunen kirjoitti:

Koodi: Valitse kaikki

sudo service displaymanager restart
Irexeciin display managerin uudelleenkäynnistys jollekin kaukosäätimen napille ajanee asian. Mikä dm Mythbuntussa on, gdm/lightdm?
Moi! Mythbuntussa on xfce4 työpöytä vakiona, mikäköhän siinä on displaymanager? Aikanaan kokeilin ssh:n yli "sudo start gdm" komentoa niin tuli xfce4 login ruutu ja en päässyt enää sisälle koko Mythbuntuun. Tässä keskustelua aikanaan jumpastani :roll: . Ei uskalla kokeilla, ellen saa varmasti systeemiä palautettua ennalleen...

nm
Johtava konsultti

Viesti Kirjoittaja nm » 12.04.2012 16:17

savis21 kirjoitti: Moi! Mythbuntussa on xfce4 työpöytä vakiona, mikäköhän siinä on displaymanager?
11.04:ssä ja vanhemmissa gdm, 11.10:ssä ja uudemmissa lightdm.
savis21 kirjoitti:Aikanaan kokeilin ssh:n yli "sudo start gdm" komentoa niin tuli xfce4 login ruutu ja en päässyt enää sisälle koko Mythbuntuun.
En oikein ymmärrä, miten käynnistysmekanismi voisi muuttua pysyvästi pelkässä ikkunamanagerin uudelleenkäynnistyksessä. Mikä siinä kirjautumisessa oli ongelmana? Käyttäjätunnus ja salasana hukassa?

savis21
Säätäjä

Viesti Kirjoittaja savis21 » 12.04.2012 17:38

nm kirjoitti:
savis21 kirjoitti:Aikanaan kokeilin ssh:n yli "sudo start gdm" komentoa niin tuli xfce4 login ruutu ja en päässyt enää sisälle koko Mythbuntuun.
En oikein ymmärrä, miten käynnistysmekanismi voisi muuttua pysyvästi pelkässä ikkunamanagerin uudelleenkäynnistyksessä. Mikä siinä kirjautumisessa oli ongelmana? Käyttäjätunnus ja salasana hukassa?
Sitä minäkin ihmettelen, että en päässyt omilla käyttäjätunnuksella ja salasanalla sisään enää koko järjestelmään... :?: Ja satavarmasti käyttäjätunnus ja salasana olivat oikein.. Tuli xfce4 login ruutu ja ei hyväksynyt mun tunnareita mitenkään... Voiko se sekoamisen syy olla ssh:n yli käynnistetty ikkunointi jotenkin?

Mä en enää uskalla kokeilla "tuotantojärjestelmällä", kun meni viiimeksikin uudelleen asennukseksi. Kun me käytämme tätä boxia olkkarissa, niin pitäis joku muu testipenkki löytää...

nm
Johtava konsultti

Viesti Kirjoittaja nm » 12.04.2012 20:22

savis21 kirjoitti:Voiko se sekoamisen syy olla ssh:n yli käynnistetty ikkunointi jotenkin?
Ei oikein mitenkään, jos vain käynnistät gdm-palvelun uudelleen ssh:n kautta. Myöskään startx:n ei pitäisi sekoittaa asetuksia tuolla tavalla.

savis21
Säätäjä

Viesti Kirjoittaja savis21 » 13.04.2012 18:05

nm kirjoitti:
savis21 kirjoitti:Voiko se sekoamisen syy olla ssh:n yli käynnistetty ikkunointi jotenkin?
Ei oikein mitenkään, jos vain käynnistät gdm-palvelun uudelleen ssh:n kautta. Myöskään startx:n ei pitäisi sekoittaa asetuksia tuolla tavalla.
Onko jollain sellainen masiina, jolla voisi kikkailla? Mitä teillä tapahtuu vaikka Ubuntulla tai Mythbuntulla 10.04 versiolla, kun tekee tämän minun scenaarion:

1. Irroita DVI tai HDMI kaapeli Mythbuntu tai Ubuntu 10.04 koneesta.
2. Käynnistä kone. Xorg (ja mythfrontend Mythbuntussa) ei käynnisty...
3. Kytke DVI tai HDMI kaapeli ja kytkeydy SSH:lla koneeseen ja anna päätteessä:
sudo service gdm restart

Mä en tajua, miten minulla Mythbuntu 10.04 kone jämähtää tuohon xfce4 kirjautumisruutuun ja en pääse enää sisään koneeseen... (?)

Vastaa Viestiin