RF-kaukosäädin VDR käyttöön (+ PS3 kaukosäädin keskustelua)

DVB kortit, emolevyt, adapterit, antennit, kotelot jne
Kameleontti
Säätäjä

RF-kaukosäädin VDR käyttöön (+ PS3 kaukosäädin keskustelua)

Viesti Kirjoittaja Kameleontti » 07.01.2010 10:22

Onko kellään VDR-käytössä RF-pohjaista kaukosäädintä? Nykyinen Imon-kaukosäädin alkaa sanomaan sopimusta irti ja jotain pitäisi keksiä tilalle. RF-vaihtoehdot kiinnostaisivat siksikin, että nykyisen kanssa saa olla todella tarkkana kun osoittelee koteloa kohti.
Viimeksi muokannut Kameleontti, 07.01.2010 17:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

bent
Säätäjä

Re: RF-kaukosäädin VDR käyttöön

Viesti Kirjoittaja bent » 07.01.2010 10:26

Kameleontti kirjoitti:Onko kellään VDR-käytössä RF-pohjaista kaukosäädintä? Nykyinen Imon-kaukosäädin alkaa sanomaan sopimusta irti ja jotain pitäisi keksiä tilalle. RF-vaihtoehdot kiinnostaisivat siksikin, että nykyisen kanssa saa olla todella tarkkana kun osoittelee koteloa kohti.
Imonissa onkin tosi huono se vastaanotin ja kakekaan ei tunnu hyvälle. Noi windows mce kaket on ihan mukavia tosin IR:llä toimivia mulla makkarissa yks sellanen käytössä.

Mutta itse olen tykästynyt tuohon ps3 kaukosäätimeen ja bluetoothiin, on ainakin paras jota olen itse käyttänyt. Itsekkin etsin RF vaihtoehtoja mutta kun en järkevään hintaan mitään löytänyt päädyin tuohon ps3 kake hommaan. Olen nyt veljelle ja vanhemmille ja itselle väsäillyt ps3 kakella toimivan bluetooth ratkaisun ja ovat olleet ihan tyytyväisiä.

Ps3 kake ~24€ esim play.com bluetooth dongle ~10€ on aika halpa ratkaisu.

EDIT:
http://code.google.com/p/bdremote-ng/

Olen kokeillut usempaa ratkaisua millä kommunikoidaan lircin kanssa mutta tämä on mielestäni helpoin ja toimivin + aktiivisesti tuntuu kehittyvän tuo daemoni. Voin postata conffit jos joku tarvitsee (tosin mulla vain mythtv:lle eli vdr:llä joltain muulta varmaan sais)

Mulla itsellä tuo 0.5 RC3 käytössä näköjään 4 päivää sitten tullut uus versio mutta ei siinä taida olla mulle mitään hyödyllistä.

Kameleontti
Säätäjä

Viesti Kirjoittaja Kameleontti » 07.01.2010 10:59

Hyvä pointti, olin kokonaan unohtanut tuon mahdollisuuden vaikka täällä olen siitä aikaisemmin lukenutkin. PS3 löytyykin jo valmiina kuten myös kaukosäädin sille. Pitää enää tuo bluetooth dongeli tilata. Miten muuten, jos haluaa käyttää kaukosäädintä PS3:n kanssa, niin pitääkö se aina linkata uudelleen?

bent
Säätäjä

Viesti Kirjoittaja bent » 07.01.2010 11:15

Kameleontti kirjoitti:Hyvä pointti, olin kokonaan unohtanut tuon mahdollisuuden vaikka täällä olen siitä aikaisemmin lukenutkin. PS3 löytyykin jo valmiina kuten myös kaukosäädin sille. Pitää enää tuo bluetooth dongeli tilata. Miten muuten, jos haluaa käyttää kaukosäädintä PS3:n kanssa, niin pitääkö se aina linkata uudelleen?
Hmm hyvä kysymys. Ehkä se toimii jos ps3 on poissa päältä ja välttää sitä "ps3" napin painamista, mutta todennäköisesti ajautuu joskus vielä ongelmiin kun se on paritettuna ps3:sen ja media pc:n kanssa yhtäaikaa. Mullakin on ps3 mutta en käytä sitä median katseluun. Mulla tais olla se ihan aluksi paritettuna ps3:sen kanssa ja piti vähän tapella että sain sen poistettua sieltä. Mutta tosiaan silloin vielä kokeilin useita eri daemoneita ja ratkaisuja millä saisin sen keskustelemaan lircin kanssa eli ehkä jos nyt parittaisi uudelleen voisi saada jonkinnäköisen harmonian niiden välille mutta en tosiaan tarvitse kakea ps3:ssa joten olen antanut olla.

Kameleontti
Säätäjä

Viesti Kirjoittaja Kameleontti » 07.01.2010 15:12

Mites viritelmä, jossa PS3:lle ja VDR:lle olisi omat PS3:n kaukosäätimet? Voiko näiden välille tulla ongelmia vai pitäisikö silloin pystyä operoimaan rauhassa ilman mahdollisia uudelleen linkityksiä?

bent
Säätäjä

Viesti Kirjoittaja bent » 07.01.2010 16:39

Kameleontti kirjoitti:Mites viritelmä, jossa PS3:lle ja VDR:lle olisi omat PS3:n kaukosäätimet? Voiko näiden välille tulla ongelmia vai pitäisikö silloin pystyä operoimaan rauhassa ilman mahdollisia uudelleen linkityksiä?
Tällöin ei olisi mitään ongelmia. Ainoa ongelma olisi käyttäjän tunnistaa kumpi on kumpi ihan käytössä. Nuo paritetaan laitteen kanssa käyttäen kaken omaa "rekisterinumeroa" joka on uniikki ja muistuttaa mac osoitetta tyyliltään.

timbba
Säätäjä

Viesti Kirjoittaja timbba » 08.01.2010 7:47

Onko tuossa Sonyn kauko-ohjaimessa värinappulat "oikeassa" järjestyksessä? On nimittäin niin montaa erilaista olemassa :)

Ainakin kolme erilaista:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/4 ... AA280_.jpg
http://images.play.com/covers/3308576x.jpg
http://www.remotecentral.com/ps3_bd/photo04.jpg
HTPC: yaVDR 0.4, Zotac HD-ND22, NVidia ION, 2 x Anysee E30 C Plus dvb-c, TV: VideoSeven LTV32H

Kameleontti
Säätäjä

Viesti Kirjoittaja Kameleontti » 08.01.2010 8:43

Verkkokauppa.com:n tuotekuvassa näyttäisi värit olevan oikein, mutta en muista miten ne omassa yksilössäni ovat, kun ei ole ollut tarvetta käyttää.

Toisaalta, omassa Imon kaukosäätimessäkin keltainen ja sininen ovat väärin päin eikä niiden käyttö ole suurta opettelua vaatinut.

EDIT: Tarkistettu, ainakin aikoinaan verkkokauppa.com:n kautta hankitun PS3 kaukosäätimen värinapit ovat oikeassa järjestyksessä.

Vastaa Viestiin