VDR ja tallenteiden DVB-infon näkyminen XBMC:llä[RATKAISTU]

VDR ja DVB aiheista keskustelua
savis21
Säätäjä

VDR ja tallenteiden DVB-infon näkyminen XBMC:llä[RATKAISTU]

Viesti Kirjoittaja savis21 » 06.04.2011 13:55

Moi,

Onko joku testannut VDR:n tallenteiden DVB-infojen näkyvyyttä XBMC:llä? Kiinnostaisi sellainen juttu, että jos laittaa VDR:n tallentamaan ohjelmat esim. NAS:lle/mediaserverille ja katselee tallenteita XBMC:llä toisesta huoneesta, näkyykö DVB-info (siis TV-ohjelman jakson nimi ja tiedot) XBMC:llä?

Olisin kiitollinen tiedosta.
Viimeksi muokannut savis21, 28.11.2011 12:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hetas
Yli-ihminen

Re: VDR ja tallenteiden DVB-infon näkyminen XBMC:llä

Viesti Kirjoittaja hetas » 06.04.2011 19:13

Jossain webissä näin Python scriptin, joka kasasi vdr-tallenteista tiedoston, jolla tiedot sai importattua xbmc:n kirjastoon.

Parempi vaihtoehto on käyttää vdr-testing2-haaraa, joka osaa näyttää vdr:n tallenteita. Se löytyy yavdr:n repoista tai on käännettävä itse.

Itse olen taas juuri tässä viimepäivinä miettinyt miten saisi vdr-tallenteita tuotua xbmc:n kirjastoon niin, että saisi hyödynnettyä xbmc:n scrapereita, mutta taidan avata asiasta oman threadin.

P.Kosunen
Yli-ihminen

Viesti Kirjoittaja P.Kosunen » 06.04.2011 20:28

hetas kirjoitti:Parempi vaihtoehto on käyttää vdr-testing2-haaraa, joka osaa näyttää vdr:n tallenteita.
Testing2 kehitys on tietääkseni lopetettu.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=92315

Tuolta löytyy linkit uuteen pvr-versioon.

savis21
Säätäjä

Viesti Kirjoittaja savis21 » 13.11.2011 13:48

Jatketaan vanhaa ketjua... Näkyykö yaVDR 0.4:lla tallenteiden DVB-infot oletuksena XBMC:llä vai onko vielä ongelmia sen kanssa? Tuo on sellainen aika tärkeä ominaisuus itselleni.

hetas
Yli-ihminen

Viesti Kirjoittaja hetas » 14.11.2011 18:36

Yavdr:ssä voi käsittääkseni käyttää xbmc:tä vdr-frontendinä, joten sitä kautta tallenteiden infot varmaan näkyy, mutta slloin pitää olla verkkoyhteys vdr:n ja xbmc:n välillä. Suoraan vdr:n hakemistorakenteesta xbmc tulee tuskin ikinä noita tietoja näyttämään.

rofafor
Optikkoliikkeen kopiovastaava

Viesti Kirjoittaja rofafor » 14.11.2011 19:06

Tai sitten käyttää nas-purkissa tätä: http://projects.vdr-developer.org/projects/vdrnfofs

hetas
Yli-ihminen

Viesti Kirjoittaja hetas » 14.11.2011 20:22

Vdrnfofs vaikuttaa mielenkiintoiselta, pitänee testata. Onko täällä käyttäjiä?

Haluaisin saada vdr tallenteet tuotua xbmc:n videokirjastoon ja käyttää scrapereita tietojen hakemiseen. Tällä hetkellä käytän xbmc:n stacking-ominaisuutta ja elokuvat saa sen avulla tuotua, mutta nimet joutuu syöttämään käsin, niitä ei saada automaattisesti kansionnimistä. XBMC ei tue stackingiä sarjoille, joten siellä videokirjastoon tuonti ei onnistu ollenkaan jos tallenne on useammassa osassa.

Vdrnfofs:n luomat nfo-tiedostot tuskin toimii kaksisuuntaisesti, eli xbmc:n kirjottamat tiedot eivät tallennu vdr:n info-tiedostoihin? Voiko tuota konfiguroida niin että virtuaalista nfo-tiedostoa ei luotaisi, vaan ainoastaan videotiedosto?

savis21
Säätäjä

Viesti Kirjoittaja savis21 » 24.11.2011 9:11

hetas kirjoitti:Yavdr:ssä voi käsittääkseni käyttää xbmc:tä vdr-frontendinä, joten sitä kautta tallenteiden infot varmaan näkyy, mutta slloin pitää olla verkkoyhteys vdr:n ja xbmc:n välillä. Suoraan vdr:n hakemistorakenteesta xbmc tulee tuskin ikinä noita tietoja näyttämään.
Eli jos käytän yaVDR:ää combolaitteessani, jossa frontend ja backend ovat samassa koneessa, niin xbmc:llä näkyy VDR tallenteiden DVB-infot? Voisiko joku vahvistaa tämän, joka käyttää yaVDR 0.4:sta?

Critter
Yli-ihminen

Viesti Kirjoittaja Critter » 26.11.2011 23:05

savis21 kirjoitti: Eli jos käytän yaVDR:ää combolaitteessani, jossa frontend ja backend ovat samassa koneessa, niin xbmc:llä näkyy VDR tallenteiden DVB-infot? Voisiko joku vahvistaa tämän, joka käyttää yaVDR 0.4:sta?
Unohdin tämän. Jep, juuri äsken testasin ja näkyy tallenteiden infot xbmc:llä.
En ole oikein innostunut itse käyttämään xbmc:tä frontendinä, mutta jotenkin pikatuntumalla se vaihtoi kanavaakin nopeammin kuin vdr itse ?!?
RIP VDR
VU+ DUO2 (OPENVIX 5), 2xDual T2/C viritin, La Digital CI+ CAM, 1 TB HD, LG 60PN650T, Chromecast 2
LG 55UH770V + PS4 + Wetek Play

rofafor
Optikkoliikkeen kopiovastaava

Viesti Kirjoittaja rofafor » 27.11.2011 0:01

Critter kirjoitti:En ole oikein innostunut itse käyttämään xbmc:tä frontendinä, mutta jotenkin pikatuntumalla se vaihtoi kanavaakin nopeammin kuin vdr itse ?!?
YaVDR:ssä kyllä pyörii VDR XBMC:n pvr-backendinä, joten kanavanvaihdot ovat kyllä yhtä nopeita riippumatta mitä frontendiä käyttää, mutta XBMC:n mediasoitin saattaa olla nopeampi näyttämään kuvaa kuin Xinelib....

savis21
Säätäjä

Viesti Kirjoittaja savis21 » 28.11.2011 12:41

Critter kirjoitti:
savis21 kirjoitti: Eli jos käytän yaVDR:ää combolaitteessani, jossa frontend ja backend ovat samassa koneessa, niin xbmc:llä näkyy VDR tallenteiden DVB-infot? Voisiko joku vahvistaa tämän, joka käyttää yaVDR 0.4:sta?
Unohdin tämän. Jep, juuri äsken testasin ja näkyy tallenteiden infot xbmc:llä.
En ole oikein innostunut itse käyttämään xbmc:tä frontendinä, mutta jotenkin pikatuntumalla se vaihtoi kanavaakin nopeammin kuin vdr itse ?!?
Kiitos vastauksestasi!

Vastaa Viestiin