Ubuntu 9.10, VDR 1.6.0-2 ja sc-plugin

VDR ja DVB aiheista keskustelua
svalavuo
Säätäjä

Post by svalavuo »

Minulla ei tule tuota .deb -filettä lainkaan :(

Code: Select all

dpkg-source: error: cannot represent change to sc-0.9.3/systems/sc-cryptoworks/libsc-sc_cryptoworks-24.so.1.7.9: binary file contents changed
tuollainen rivi tulee jokaisesta sc:n libistä

Itselläni koneessa vdr 1.7.9.
kun ajan hakemistossa make:n, niin nuo kaikki kääntyvät ja asentuvat oikeaan paikkaankin, mutta vdrdbg-buildpackage failaa :(

hanu
Isäntä

Post by hanu »

käänsin sc paketin vdr-sc-0.9.0-1_deb_src.tar.bz2 (löytyy googlen avulla) mallin mukaan. Kopioin tuon paketin debian hakemiston sc-0.9.3:n alle ja changelokiin lisäsin 0.9.3 rivit ja debian/build ja debian/binary päälle. VDR:n sourcet oli ubuntussa haettu https://launchpad.net/~hotzenplotz5/+archive/ppa löytyvistä lähteistä.

Koska itselle piti saada lisäksi reelboxin plugin mukaan, nimesin vdr-devin hakemiston uusiksi ja purin dpkg-source vdr:n tuoman sisällön /usr/include/vdr:n tilalle ja heitin sinne reelin patchit mukaan. Tuota vasten tuli sitten tuo sc:n ja kaikkien muiden pluginien paketit käännettyä...

tfinell
Havittelija

Post by tfinell »

Vanhassa Ubuntu 8.04:ssa sain tiedostojärjestelmän sekaisin, joten päätin vaihtaa Ubuntu 9.10. Päivitys VDR:n osalta ei mennyt ihan heittämällä. Jouduin ihmettelemään gcc 4.4 johtuvia käännösongelmia. Johon ratkaisut löytyivät tästä osoitteesta:

http://www.mail-archive.com/vdr@linuxtv ... 10396.html

No mutta asiaan. Mulla on samaa ongelmaa kuin muilla, että loki puolella SC-plugin sanoo, että "correct key found" ja suoltaa normaalin näköistä salauskoodia, mutta kuva pysyy mustana. Olen kokeillut sc versioita sc-0.9.0 ja 0.9.3, mutta kumpikaan ei ole toiminut. Olen kokeillut newcs:n kanssa ja ilman. Olen myös kokeillut, jos salaus toimisi vlc:n kanssa - ei toimi. OSD:n kautta sc-pluginin tilannetiedoissa lukee: SC Conax [tuntematon avain]. Onko jollain tähän ratkaisua. vai pitääkö heittää Ubuntun 9.04 versio.

noeikujoo
Yli-ihminen

Post by noeikujoo »

Kokeilitko tämän viestiketjun eka sivulla olevaa phelin nimimerkin vinkkiä?

hanu
Isäntä

Post by hanu »

tfinell wrote: No mutta asiaan. Mulla on samaa ongelmaa kuin muilla, että loki puolella SC-plugin sanoo, että "correct key found" ja suoltaa normaalin näköistä salauskoodia, mutta kuva pysyy mustana. Olen kokeillut sc versioita sc-0.9.0 ja 0.9.3, mutta kumpikaan ei ole toiminut. Olen kokeillut newcs:n kanssa ja ilman. Olen myös kokeillut, jos salaus toimisi vlc:n kanssa - ei toimi. OSD:n kautta sc-pluginin tilannetiedoissa lukee: SC Conax [tuntematon avain]. Onko jollain tähän ratkaisua. vai pitääkö heittää Ubuntun 9.04 versio.
Muokkasitko FFdecsa/Makefile tiedoston noin rivillä 22 olevan

FLAGS    ?= -Wall -fPIC -O3 -march=pentium -mmmx -fomit-frame-pointer -fexpensive-optimizations -funroll-loops
Muotoon:

FLAGS    ?= -Wall -fPIC -O2 -march=pentium -mmmx -fomit-frame-pointer -fexpensive-optimizations -funroll-loops
Eli O3 vaihdetaan O2:ksi? Ja make cleanin tai make clean-pluginsin jälkeen käänsit tuon uudelleen?

Itse muokkasin lisäksi sc:n varsinaisen Makefilen CXXFLAGS:it O3:sta O2:een:

CXXFLAGS ?= -O2 -g -fPIC -Wall -Woverloaded-virtual
Ennen noita muutoksia tuloksena oli tuo sama musta ruutu, vaikka lokiin jäi merkintä avaimen löytymisestä...

tfinell
Havittelija

Post by tfinell »

Joo noi O3:n vaihtaminen 02:ksi auttoi. Olin tehnyt sen aikaisemminkin, mutta varmaan olin unohtanut tehdä jotain muuta tarpeellista.

Mulla oli sc:n varsinaisessa Makefilessä jo O2:

Itse muokkasin lisäksi sc:n varsinaisen Makefilen CXXFLAGS:it O3:sta O2:een:
Koodi:

CXXFLAGS ?= -O2 -g -fPIC -Wall -Woverloaded-virtual
Mutta laitoin vielä toisessa kohdassa sc:n varsinaisessa Makefilessä O3 -> 02:

CSAFLAGS   ?= -Wall -fPIC -g -O2 -mmmx -fomit-frame-pointer -fexpensive-optimizations -funroll-loops
Nyt taas homma pelittää!

tra
Isäntä

Post by tra »

Huomasin saman myös fedora 11:ssa. Kiitos vaan vinkeistä. Gcc:n optimointiflagien "lieventäminen" O3:sta O2:een auttoi ja uudelleen käännetty sc:kin taas pelaa. Ekaksi kokeilin niin, että kaivoin fc10:n backupista käännetyt sc:n kirjasto-binaarit, ja ne toimi oikein. Mutta tämän threadin luettuani kokeilin kääntää O2 optimoinnilla ja toimi, eli nyt voi kääntää ihan toimivaa binaaria myös FC11:sa, kun vain muistaa muuttaa tuon kääntäjän -O3 flagin.

AI niin samaten xineliboutput teki jotain outoja jumituksia (hyydytti välilä koko koneen, niin että ainoastaan reset-nappi auttoi), muutin myös sieltä makefilesta kaikki O3 --> O2 ja on taas stabiili. Gcc:n versio:
gcc (GCC) 4.4.1 20090725 (Red Hat 4.4.1-2)

Näillä kokemuksilla en kyllä käyttäisi käännöksissä gcc 4.4:lla missään O3-optimointia. Jokin siinä bugaa? O2 tuntuu turvalliselta.
- TRa

svassi
Säätäjä

Post by svassi »

EDIT3: unohdetaans koko juttu. jos ongelma on siinä että ei osaa lukee ohjetta oikeen, niin turhaan siihen apuja kyseleen -> evo mikä evo :D
GA-H97M-D3H | i3 4150 | 2*2G | 1T | 2*Cinergy1200-C | GT 210 | Fusion 430W | Logitech K400 | VDR 2.2.0 (yaVDR-stable) | Sony KDL46EX723 + sekalainen seurakunta streamdev-clienttejä

Post Reply