Miten delivery system asetetaan pysyvästi?

Yleiset ongelmat, ohjelmien kääntäminen, kernel, lirc jne.

Miten delivery system asetetaan pysyvästi?

ViestiKirjoittaja sohvaperuna » 10.07.2015 15:19

Minulla on Technotrend CT2-4400 v2 USB-dongle, jota olen tähän asti käyttänyt Ubuntun ja valmistajan sivuilta ladatun ajurin kanssa. Nyt kun päivitin Ubuntun ja kerneliksi tuli 3.19, niin OS ajurit tulee kernelin mukana ja valmistajan sivuilta ei pakettia enää saa edes ladattua. OS ajurin kanssa tikku tunnistuu DVB-T laitteena ja talo on kaapeliverkossa. Ohjelmien nauhoittamiseen olen käyttänyt Kaffeinea. Useamman tunnin turaamisen jälkeen tajusin asentaa dvb-tools -paketin ja dvb-fe-tool DVB-C käskyllä sain vaihdettua kaapeliverkon vastaanottoon. Ongelmaksi jäi, että koneen käynnistäminen uudelleen hävittää tuon asetuksen. Eli osaako joku sanoa, miten muutoksen saa pysyväksi?
sohvaperuna
Vastasyntynyt

Re: Miten delivery system asetetaan pysyvästi?

ViestiKirjoittaja nm » 10.07.2015 15:39

Periaatteessa katseluohjelman pitäisi osata itsekin vaihtaa DVB-C-vastaanottoon, mutta ehkä Kaffeinessa ei vieläkään ole tukea kaikille DVB-API v5:n ominaisuuksille.

Voit laittaa tarvittavan komennon esimerkiksi /etc/rc.local -tiedostoon (exit-rivin yläpuolelle).
nm
Johtava konsultti

Re: Miten delivery system asetetaan pysyvästi?

ViestiKirjoittaja sohvaperuna » 11.07.2015 15:01

Kiitos. Nyt hävettää. Jostain syystä ei tullut mieleenkään, että tuon loitsunhan voi tosiaan ajaa bootissa :oops:
sohvaperuna
Vastasyntynyt

Paluu Linux