miniDLNA ja vdrnfofs

Yleiset ongelmat, ohjelmien kääntäminen, kernel, lirc jne.

miniDLNA ja vdrnfofs

ViestiKirjoittaja ppaalto » 15.06.2012 11:17

Hei

Onkos joku saanut tuollaista toimimaan, minä en?

Tuo vdrnfofs tuntuu toimivan. Hakemisto syntyy, jossa on mpg ja nfo -tiedostoja.
miniDLNA näytää nettiliittymässä, että hakemistossa on nn videotiedostoa.

fstab:
vdrnfofs /media/vdrvideo fuse video=/video,uid=99,gid=99,default_permissions,ro,allow_other 0 0

Toisessa hakemistossa olevia avi mpeg-4 fmp4 -videoita voi kyllä katsella. Jos ton vdrnfofs-hakemiston ottaa mukaan kirjastoksi, ei noikaan enää näy.

Muitakin tapoja katsella tallenteita Sonyn ja Samsungin telkkareista voi esittää.
ppaalto
Asiantuntija

Re: miniDLNA ja vdrnfofs

ViestiKirjoittaja hetas » 15.06.2012 15:42

DLNA ei ole käytössä, mutta vdrnfofs:ää olen käytellyt. Olen sen avulla tuonut VDR-tallenteita XBMC:n kirjastoon. Vdrnfofs generoi aika hankalia tiedostonnimiä, kun laittaa tallenteen tallennusajan mukaan tiedostonnimeen. XBMC:n tiedostoparseri sekoili noitten kanssa, joten päädyin käyttämään symbolisia linkkejä vdrnfofs:n generoimiin tiedostoihin. Minulle tuo toimii muutenkin paremmin kun haluan vain tietyt tallenteet tuoda XBMC:n nähtäville.

Tuota voisi kokeilla, niin näkee onko syy siinä, vaikkei siitä pysyväväksi ratkaisuksi olisikaan. TV:ten softa on yleensä niin onnetonta, että ei voi tietää mihin ne sortuu. Yksi syy voisi olla myös tiedostonnmissä esiintyvät erikoismerkit. Symlink-testillä sekin selviää.

Vdrnfofs ei muuten näytä PES-tallenteiden aikaisen tiedostorakenteen tallenteita ilman pätsäystä.
hetas
Yli-ihminen

ViestiKirjoittaja ppaalto » 15.06.2012 22:34

Testasin nyt, että systeemi kyllä toimii video-hakemiston osajoukolla. Tiedostonimet ovat kyllä nyt OK kaikille systeemeille, mutta noissa nfo-tiedostoissa saattaa olla jotain roskaa. Nehän kait generoideaan info.vdr-tiedostoista. Patchasin vdrnofs:n noilla kahdella korjaustiedostolla.

pasi
ppaalto
Asiantuntija

ViestiKirjoittaja hetas » 15.06.2012 23:15

Minulla olisi myös versio joka ei generoi nfo-tiedostoja ollenkaan, jos haluat kokeilla. Mitään optioita tms. hienouksia ei ole toteutettu, kunhan testailin mahdollisuuksia xbmc:n kanssa. Nfo tiedostoista on siinä vaan haittaa. Tuota ei tullut paranneltua, kun en sitten tarvinnutkaan ko. ominaisuutta.
hetas
Yli-ihminen

ViestiKirjoittaja ppaalto » 16.06.2012 13:58

Jep sain nfo-tiedostot häviämään kommentoimalla pois yhden rivin ohjelmasta. Homma edistyy, vaikka telkka kyllä vielä ajoittain valittaa, ettei palvelimella muka olisi tiedostoja. Ilmoitus tulee yleensä vasta siinä yhteydessä, kun selaa tiedostolistaa alaspäin.

pasi
ppaalto
Asiantuntija

ViestiKirjoittaja ppaalto » 16.06.2012 16:01

Ongelma varmaan liittyy noihin PES-tiedostoihin. Pitäis varmaan konvertoida kaikki TS-tiedostoiksi. Onko tiedossa hyvää skriptiä? Törmäsin tälläiseen ketjuun:

http://linuxtv.org/pipermail/vdr/2010-A ... 23435.html

pasi
ppaalto
Asiantuntija

Paluu Linux