Thomic HTPC kokoonpano

Jäsenten HTPC laitteistoja

Re: Muutama kyssäri ja kuvat lisätty...

ViestiKirjoittaja floodi » 22.11.2007 10:09

Thomic kirjoitti:
makehu kirjoitti:
Ebuildin ylläpitäjälle voi lähettää viestiä asiasta niin asia korjaanruu yleensä aika nopeasti.

Selvä kiitti tiedosta :)

Kone on kiinni, en voi tarkistaa, mutta itse muistaakseni kopioin sen vanhan ebuildin uusinta versionumeroa vastaavaksi ja komensin

ebuild /usr/portage/media-video/mmsv2/mmsv2-X.X.X.ebuild digest

Tän jälkeen voi sit asentaa normaalisti emergellä. Yleensä tämä toimii jos uudempi versio asennetaan samalla tavalla kuin aiempi. Sit kun ebuildi päivitetään kehittäjän toimesta niin kantsii siirtyä siihen.
Sit sitä ebuildia rukkaamalla voi myös säätää mitä featureja tulee mukaan jos siinä valmiissa ei ole kaikille omaa use-flägiä ja ehdottomasti haluaa pois esim epg:n.
floodi
Säätäjä

Re: Thomic HTPC kokoonpano

ViestiKirjoittaja Thomic » 01.12.2007 2:17

nevalain kirjoitti:
Thomic kirjoitti:Kirjoittelen kun tiedän paketin toimivuudesta paremmin...

Odotan mielenkiinnolla!

Biostar tf7050-m2 antoi glxgearsissa muistaakseni vähän päälle 1600 fps:ää. Haen huomenna äänettömän jäähyn prossulle ja tv-kortin (Terratec dvb-c 1200). Prossun oma jäähdytin puhallin yhdistelmä on ihan törkeen ÄÄNEKÄS! Prossun lämpötila on 30 °C, kun kotelon isot tuulettimet ovat säädetty LOW-asentoon. Toivottavasti koko paketti hiljenee uudella jäähyllä. Enpä heti ainakaan löytänyt bioksesta prossun alijännitykseen valintaa :( Bioksen päivitys voi ehkä jäädä, koska ainakin ohjeiden mukaan se tehdään floppylla ja kun ei ole asemaa. Tai on mulla yksi todella vanha romu, jolla oli jo monta vuotta sitten ongelmia lukee ainakin joitankin mun korppuja.

Olen muuten ollut tähän mennessä erittäin tyytyväinen emolevyn ja kotelon laatuun. Kotelosta selkeästi huomaa, että hommaa on mietitty, ehkä vähän liikaakin ;) Mulla meni meinaan dvd-aseman asentamiseen tovi. Taisi siinä väsylläkin olla tekemistä, mutta muistaakseni ruuvasin aseman kolmasti räkkiin kiinni, ennen kuin onnistuin saamaan sen hyvin. Ensin asema oli liian syvällä kehikossa, kotelon ulkopuolella oleva nappi ei ylttänyt dvd-aseman eject-nappiin. Toisella kertaa se oli taas liian ulkona, en saanut mahtuun koko hökötystä paikoilleen. Kolmaskerta..., mites se nyt menikään...

Emolevyn oheiskrääsä, lähinnä hieno verkkopussi, jossa oli kaikki muu kuin itse emolevy, säväytti. Emolevyn mukana tuli kattavat ohjeet emolevystä ja sen ylikellotuksesta, mutta olisin kaivannut ihan tavalliselle pulliaiselle tarkoitettua mb assembly for dummies -tyylistä opasta. Ihan, että mitkä ruuvit ovat tarkoitettu mihinkin, koska kaikki paketissa tulleet kolme ruuvi tyyppiä oli paksuudeltaan ja kierteiltään ihan samanlaiset, muttei selkeästikkään tarkoitettu sekoitettavaksi eri pituuksien takia...

Tietokone hommiin kannattaa muuten varata semmonen ruuvari, jossa on magneettinen kärki. Tai ainakin kuvittelen niin, koska itsellä semmoista ei ole :) Tulee meinaan silloin tällöin etsittyä sitä ruuvia sieltä kotelon syövereistä :)

Mutta kaikin puolin tuntuu, että kaikessa on mietitty asentajaa enemmän kuin edellisen koneen kanssa jonka kasasin -02. Kotelon sisällä oleville kaapeleille ja piuhoille oli hienot nippusiteet, jota voi helposti avata ja sulkea uudelleen. Virtapiuhoille oli oma säädettävä rako pienemmän ja suuremman kammion välillä, jolla sai piuha nipun puristettua pieneen tilaan. Kotelon saa muuten auki yhdellä sormimutterilla, todella kätevää...
Thomic
Thomic
Amatööri

ViestiKirjoittaja neolith » 16.02.2008 4:24

Saitkos S-video ulostuloa toimimaan?
neolith
Vanhempi harrastaja

ViestiKirjoittaja Thomic » 29.03.2008 21:23

neolith kirjoitti:Saitkos S-video ulostuloa toimimaan?

Sain, mutta nyt sille ei ole enää käyttöä. Vanha televisio hajos, eilen tilasin uuden. Kaksois screeniä en saanut NVIDIAN-ajureista ulos, joten kuva tuli vain, joko S-videosta tai VGA:sta (HMDI-liitintä en ole siis päässyt vielä kokeileen).
Thomic
Thomic
Amatööri

ViestiKirjoittaja A-P » 29.03.2008 22:28

Emossa voi käyttää samaan aikaan vain s-videota ja hdmi tai vga ja hdmi.
S-video ja vga yhdistelmä ei ole mahdollinenkaan.
A-P
Harrastaja

Edellinen

Paluu HTPC kokoonpanot