YLE HD tallenteiden kelaaminen

HD materiaali 720p/1080i/1080p. Toisto, tallennus & softat.

YLE HD tallenteiden kelaaminen

ViestiKirjoittaja Kameleontti » 08.04.2013 7:22

Onko muilla ongelmia YLE HD:n tallenteiden kelaamisessa? Vai onko tämä joku yleinen ominaisuus HD tallenteissa? Tallennetta kelatessa kuva hypähtelee, muttei varsinaisesti kelaudu yhtään sen nopeammin kuin jos katsoisi livenä.
Kameleontti
Säätäjä

Re: YLE HD tallenteiden kelaaminen

ViestiKirjoittaja noeikujoo » 08.04.2013 8:25

Kameleontti kirjoitti:Onko muilla ongelmia YLE HD:n tallenteiden kelaamisessa? Vai onko tämä joku yleinen ominaisuus HD tallenteissa? Tallennetta kelatessa kuva hypähtelee, muttei varsinaisesti kelaudu yhtään sen nopeammin kuin jos katsoisi livenä.

Taitaa olla ominaisuus, sillä minullakaan kuvakelaus ei ole toiminut koskaan yhdenkään HD-kanavan (Yle HD, MTV3 HD, Nelonen HD, Fox HD) tallenteella. Olen käyttänyt binaryskip-patchia, jonka avulla voi näppärästi hyppiä mainosten ohi '|<<'- ja '>>|'- painikkeilla. Ja vakio VDR:ssähän keltainen/vihreä hyppelee 1 min/painallus eteen ja taaksepäin.
noeikujoo
Yli-ihminen

Re: YLE HD tallenteiden kelaaminen

ViestiKirjoittaja hetas » 08.04.2013 12:28

Xineliboutputin kanssa HD-kanavien kuvakelaus ei oikein pelaa nopeilla kelausnopeuksilla. Koneteho vaikuttanee tuohon mikä toimii ja mikä ei.

Itse olen asettanut kapulaan näppäimen jolla pääsee nopeasti vaihtamaan maksimikelausnopeutta. SD-kanavilla käytän yleensä nopeutuna 10:tä ja HD-kanavilla 2:ta.

En ole asiaa tutkinut, mutta arvaisin että tuo on Xinen "ominaisuus". Esim. XBMC:ssä kuvakelaus HD-materiaalilla pelaa. Karu workaround Xineliboutputissa voisi olla mahdollisuus asettaa erilliset kelausnopeudet SD- ja HD-matskulle, jos joku semmoisen tekisi.
hetas
Yli-ihminen

Paluu Linux & HDTV