Linkitysvapaat HDTV kanavat sateliiteista ?

HD materiaali 720p/1080i/1080p. Toisto, tallennus & softat.

Linkitysvapaat HDTV kanavat sateliiteista ?

ViestiKirjoittaja Critter » 30.10.2012 16:26

Onko olemassa ilmaisia linkittämättömiä HDTV kanavia saatavilla suomeen lautasantennin kautta ?
Mietin vain, kun ei suomesta saa kuin yle HD:n, että jos vaikka olisi mahdollista investoida lautasantenni katolle ja koneeseen joku sattikortti.
Vai onko se vain kylmästi niin, ettei täällä suomessa VDR:llä katota muuta kuin ylen HD:ta ?
RIP VDR
VU+ DUO2 (OPEN ATV 5.1), 2*Dual T2/C viritin, 1TB HD, LA Digital CI+ CAM, LG 60PN650T
WeTek.OpenELEC Box with DVB-C/T2 viritin, Panasonic TH-42PZ80E
Critter
Yli-ihminen

Re: Linkitysvapaat HDTV kanavat sateliiteista ?

ViestiKirjoittaja noeikujoo » 30.10.2012 16:40

Käsittääkseni mitään järkeviä HD-kanavia taida olla saatavilla taivaaltakaan. Eräs tuttu kertoi joskus, että lautasella+DVB-S2 kortilla sai PC:llä näkymään useita saksankielisiä salaamaattomia HD-kanavia (3Sat, ZDF yms.). Niistä ei kuulemma ollut juurikaan iloa, kun Saksalaiset dubbaavat kaikki lähetykset elokuvia myöten.

DNA:n kaapeliverkoissa näkyy VDR:llä Yle HD:n lisäksi MTV3 HD, Nelonen HD ja Fox HD -kanavat. Nekin vaativat katselukortin, jonka kk-maksu on jotain 2.5€/kk. Niissä ei käytetä linkitystä, joten ne näkyvät VDR:llä ja SC-pluginilla ongelmitta.
noeikujoo
Yli-ihminen

ViestiKirjoittaja svassi » 30.10.2012 19:06

noeikujoo kirjoitti:DNA:n kaapeliverkoissa näkyy VDR:llä Yle HD:n lisäksi MTV3 HD, Nelonen HD ja Fox HD -kanavat. Nekin vaativat katselukortin, jonka kk-maksu on jotain 2.5€/kk.

<jupinaa>Elisalta ei saa MTV3HD:tä ilman linkitystä ja FoxHD:tä ollenkaan... ei sillä että noiden tarjota HD:nä paranisi.</jupinaa>
GA-H97M-D3H | i3 4150 | 2*2G | 1T | 2*Cinergy1200-C | GT 210 | Fusion 430W | Logitech K400 | VDR 2.2.0 (yaVDR-stable) | Sony KDL46EX723 + sekalainen seurakunta streamdev-clienttejä
svassi
Säätäjä

ViestiKirjoittaja hanu » 02.11.2012 17:51

En tiedä uusien Canal Digitalin tilausten linkityksiä, mutta itsellä vanhana tilaajana kaikki Canalin HD -kanavat näkyy ilman kortin linkitystä.
hanu
Isäntä

ViestiKirjoittaja tikola » 03.11.2012 8:13

hanu kirjoitti:En tiedä uusien Canal Digitalin tilausten linkityksiä, mutta itsellä vanhana tilaajana kaikki Canalin HD -kanavat näkyy ilman kortin linkitystä.

Naapurin Canal Digital mies sanoo aina että nyt on myynnissä linkitysvapaata boksia ja sitten taas välillä ei ole. Itselläni suht tuoreena (vuosi sitten) Canal Digital DVB-S tilaajana myös kaikki näkyy ilman linkitystä - tosin VDB-S2 kortti ei pysy pystyssä vuorokautta pidempään, mutta se on toinen tarina. Minun väite on se, että jos ostat Canalilta hetivalmiin satelliittipaketin, jossa kuva näkyy saman tien kun kortti lyödään koneeseen niin silloin k.o. kortissa ei linkitystä ole tänäänkään. Ilmeisesti siellä on myynnissä vähän kahta eri sorttia joista osa on linkitettyjä ja osa ei - riippuen boksista jonka kanssa se pakettina myydään.

timo
tikola
Säätäjä

ViestiKirjoittaja sorvakko » 28.12.2013 13:02

Mikähän tilanne on tämän suhteen tällä hetkellä? Olen pitkän linjan VDR-käyttäjänä laittamassa lautasta katolle ja, vaikka päätarkoituksena onkin ilmaiskanavat, olen vakavasti harkinnut myös Canal Digital-paketin tilaamista. Näkyykö edes SD-kanavat ilman korttilinkitystä? Onko ajatuksia mistä/miten/koska pitäisi boksi tilata jotta välttyisi linkitykseltä HD-kanavien suhteen? :)

/Samuli
sorvakko
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja tikola » 02.01.2014 13:07

sorvakko kirjoitti:Mikähän tilanne on tämän suhteen tällä hetkellä? Olen pitkän linjan VDR-käyttäjänä laittamassa lautasta katolle ja, vaikka päätarkoituksena onkin ilmaiskanavat, olen vakavasti harkinnut myös Canal Digital-paketin tilaamista. Näkyykö edes SD-kanavat ilman korttilinkitystä? Onko ajatuksia mistä/miten/koska pitäisi boksi tilata jotta välttyisi linkitykseltä HD-kanavien suhteen? :)

/Samuli

Meillä vanhoilla käyttäjillä SD näkyy koko ajan ja HD:kin jos kelvollinen DVB-S kortti löytyy. Tosin sikäli kun käsitän linkittämättömiä kortteja ei tänään saa vaan kaikki on sidottu johonkin koneeseen. Sinällään se on ihan älyttömän tyhmää, koska minä en ainakaan halua käyttää heidän rampautettuja laitteita, kun parempaakin on tarjolla. Minusta linkitykseksi pitäisi kelvata ihan hyvin, se että ilmoitan heille käyttämäni lukijan numeron ja linkitetään se siihen, mutta eihän se niin valitettavasti taida toimia. Se että minun pitää käyttää heidän laitettaan on minun vinkkelistä valtava rajoitus kuluttajan vapauteen.

Eli pelkään pahoin että tänä päivänä on mahdotonta ostaa uutta Canal Digital pakettia ja käyttää sitä VDR:ssä. Joku joka rohkenee kokeilla todistakoon väitteeni vääräksi.

Oletan, että edellinen viestini pitää edelleen paikkansa, eli jos tarjolle tulee taas paketti, jossa luvataan kuva saman tien, niin se on toteutettu linkittämättömällä kortilla. Tällä hetkellä niitä ei käsittääkseni ole. Onkohan noissa mitään second hand markkinaa olemassa, eli ostat linkittämättömän paketin joltain vanhalta käyttäjältä, joka haluaa siitä luopua ja sitten jotenkin kikkailet sen omiin nimiisi. Luulen että tuo kielletään käyttöehdoissa, mutta olisikohan se teoriassa mahdollista toteuttaa?

Henkilökohtaisesti operaattori ajaa minua vahvasti kohti laittomuuksia typerällä politiikallaan. Minä en sitä haluaisi tehdä vaan haluaisin pelata reilusti, mutta ei se taida onnistua pitemmän päälle. Ja ainoa syy on minun kannalta se, että haluan käyttää parempaa laitetta kuin heidän paketoimansa rampautettu digiboksi. Minulla ei ole mitään tarvetta ja halua huijata, mutta siihen suuntaan tässä ollaan vahvasti menossa, koska vaihtoehtoja ei jätetä.

timo
tikola
Säätäjä

Paluu Linux & HDTV