vaakatason "repeämä" ruudusssa videota katsoessa

HD materiaali 720p/1080i/1080p. Toisto, tallennus & softat.

vaakatason "repeämä" ruudusssa videota katsoessa

ViestiKirjoittaja bent » 31.12.2010 0:14

Vaakatason repeämä on n. 5% kuvan ylälaidasta alaspäin ja menee koko ruudun halki välkkyen. Kyseinen repeämä on läsnä melkein kaikissa hd videoissa.

Tämä ei ole minulle uusi ongelma vaan on luultavasti ollut pidempään mutta nyt kun kaikki on muuten toiminut pitkään hyvin voisi tähänkin paneutua. En oikeastaan repeämää huomaisi ellen oikein seuraisi tarkkaan.

Repeämä on läsnä aina 720p tai 1080p materiaalia katsoessa mythtv:n internal playerilla, mahdollisesti muillakin toistimilla mutta en ole testannut ja testaan tässä kohta senkin.

Jos jollakulla olisi kokemuksia asiasta ja osaisi spekuloida missä vika niin olisin kiitollinen tipeistä.
bent
Säätäjä

ViestiKirjoittaja bent » 31.12.2010 0:29

Ok nyt testasin, sama viiru vähemmän huomattavana ja harvemmin SD nauhotuksia katsottaessa. Testasin myös vlc:llä HD videoita sama häiriö sielläkin. Veikkaan että ongelma on jossain mun nvidia asetuksisa, resoluutiossa tai jotain tämän tyyppistä.

Mulla on siis tässä 42 " LG:n superflat led reso 1920x1080 ja refresh rate on autolla.
bent
Säätäjä

ViestiKirjoittaja phelin » 31.12.2010 0:44

Lähes järjestään repeily johtuu joko näyttölaitteen ja videon epäsopivasta päivitystaajuudesta tai sitten kolmannesta osapuolesta, kuten kompositointi. Varmista, että xorg.conf:ssa on tämä:

Koodi: Valitse kaikki
Section "Extensions"
    Option         "Composite" "Disable"
EndSection

Tuloste komennosta "nvidia-settings -q all" voisi myös olla hyödyksi, samoin kuin tieto mahdollisesta työpöydästä ja sen koristeluun käytetyistä asetuksista.
phelin
Yli-ihminen

ViestiKirjoittaja bent » 31.12.2010 1:06

käytössä ubuntu 10.04 lucid lynx ja gnome, compiz on asetuksessa "none".

pastebin linkissä nvidia-settings -q all output:
http://pastebin.com/BiaSghVy

Asetin nyt vielä ton composite disable asetuksen kuten yllä ja boottaan katsotaan mitäs se teki. Joskus pari vuotta sitten ilman tuota vdpau:lla ei toiminut juuri ollenkaan silloisella kokoonpanolla, nyt ilmeisesti ei tuon puuttuminen ole häirinnyt samassa mittakaavassa.
bent
Säätäjä

ViestiKirjoittaja bent » 31.12.2010 1:12

Composite disable autto, kiitoksia kovasti. Olishan toi pitänyt muistaa...
Olen melkein pettynyt kun ei päässyt kunnolla edes alkuun tämän selvittämisessä.
bent
Säätäjä

ViestiKirjoittaja phelin » 31.12.2010 1:32

bent kirjoitti:Composite disable autto, kiitoksia kovasti. Olishan toi pitänyt muistaa...
Olen melkein pettynyt kun ei päässyt kunnolla edes alkuun tämän selvittämisessä.

Vaihtelu virkistää... Hyvä, että joskus jokin selviää helposti. :)
phelin
Yli-ihminen

Paluu Linux & HDTV