Nyt kelpaa: raspi 2 back end

DVB kortit, emolevyt, adapterit, antennit, kotelot jne

Nyt kelpaa: raspi 2 back end

ViestiKirjoittaja jarif » 18.06.2015 19:14

Mulla on raspi ajamassa kolmea DVB-viritintä VDR:llä, ja se toimi jotenkin mutta ei oikein tyydyttävästi raspi 1 B+:lla, prossuteho ei riitä siinä.

Nyt Raspi 2:lla ihan eri meininki: toimii kuin unelma.

Setup:

Työhuoneessa PC työasema jossa VLC-player, ja pari serveriä, joista toisessa vdradmin-am käyttöliitymäksi.

Olohuoneessa on telkkarin takana ainoa antenniliitäntä, ja siellä on telkun takana vähävirtainen ja äänetön raspi virittimineen. vdradmin-am oli vähän takkuinen ollessaan raspissa, joten se on nyt erillisessä PC-palvelimessa, ja siitä saa ohjelmat käyntiin. Työhuoneessa on myös NAS, jonne raspi tallentaa tallenteet.

En osaa sanoa, miten hyvin raspi jaksaisi käyttöliittymää telkkarille toimittaa, mutta ainakin tällaisessa back end käytössä vallankin mainio ratkaisu.

Systeemillä katsellaan myös maksukanavia. Näiden purku sc:llä tai ainakin kokeillulla dvbapi:lla ei onnistu tehon puutteessa. Mulla on kuitenkin yhdessä virittimessä Conax-lukija CI-korttipaikassa ja sillä homma toimii kuormittamatta raspia.
jarif
Isäntä

Re: Nyt kelpaa: raspi 2 back end

ViestiKirjoittaja Critter » 19.06.2015 9:52

jarif kirjoitti:Systeemillä katsellaan myös maksukanavia. Näiden purku sc:llä tai ainakin kokeillulla dvbapi:lla ei onnistu tehon puutteessa. Mulla on kuitenkin yhdessä virittimessä Conax-lukija CI-korttipaikassa ja sillä homma toimii kuormittamatta raspia.

Olen aina luullut, ettei tuo maksukortin purku vie juuri mitään prossuaikaa.. No kaikkea sitä oppii.. :)
RIP VDR
VU+ DUO2 (OPENVIX 5), 2xDual T2/C viritin, La Digital CI+ CAM, 1 TB HD, LG 60PN650T, Chromecast 2
LG 55UH770V + PS4 + Wetek Play
Critter
Yli-ihminen

ViestiKirjoittaja jarif » 19.06.2015 13:37

Critter kirjoitti:
jarif kirjoitti:Systeemillä katsellaan myös maksukanavia. Näiden purku sc:llä tai ainakin kokeillulla dvbapi:lla ei onnistu tehon puutteessa. Mulla on kuitenkin yhdessä virittimessä Conax-lukija CI-korttipaikassa ja sillä homma toimii kuormittamatta raspia.

Olen aina luullut, ettei tuo maksukortin purku vie juuri mitään prossuaikaa.. No kaikkea sitä oppii.. :)

Tuntuu vievän. Laitoin dvbapi-pluginin ja oscamin raspiin ja niin vain kävi että vdr vie 100%+ prossuaikaa ja 10-30 sekunnin kuluttua streami katkeaa.
jarif
Isäntä

ViestiKirjoittaja jarif » 19.06.2015 13:45

Tossa dvbapin kääntämisessä on optiot: käännetään oma purkumoduli Intelin prossulle optimoituna (mmx, sse*) tai käytetään valmista kirjastoa.

Koskapa se kääntäminen ei armin kääntäjällä onnistu (ei ole noita optioita) niin käytin valmista kirjastoa. Ilmeisesti tämä kirjasto ei ole kovin häävi sekään armilla, joten noin siinä kävi.
jarif
Isäntä

Paluu Laitteistot