Vanha kone temppuilee, mahdollisesti uutta VDR-kokoonpanoa

DVB kortit, emolevyt, adapterit, antennit, kotelot jne

Vanha kone temppuilee, mahdollisesti uutta VDR-kokoonpanoa

ViestiKirjoittaja vpv » 07.08.2014 21:28

Vuosia vanha VDR-koneeni on alkanut temppuilla eikä erityisesti ajastimen käynnistämänä näytä buuttaavan käyttistä ollenkaan. Kertaakaan en ole itse ongelmaa ruudulta nähnyt, aina kun olen TV:n avannut niin kuva on ollut täysin musta. Lokeihin ei tule tällaisesta buutista mitään mainintaa, siksi epäilen että Linux ei ehdi buutata ollenkaan.

Jos nyt lähtisin rakentamaan uutta kokoonpanoa, niin mitä suosittelisitte? Ilmeisesti nVidian näytönohjain kannattaa edelleen VDPAUn vuoksi olla? Kotelo on Antec NSK2400 eli MicroATX-emolla pitäisi lähteä liikkeelle. Vähän tosin huolestuttaa että mahtuuko tuohon koteloon iso nVidian ohjain. Nykyisessä ratkaisussa on Intelin integroitu näyttis ja SD-kuva puretaan prossulla.

Sekalaisen laiteongelma-googlettelun jälkeen olen harkinnut myös virtalähteen vaihtoa, meneehän se uusi virtalähde sitten vaikka uuden raudankin kanssa...
vpv
Asiantuntija

Re: Vanha kone temppuilee, mahdollisesti uutta VDR-kokoonpan

ViestiKirjoittaja perusmuro » 13.08.2014 0:04

Lähdetkö itse kääntämään koko vdr vaiko käytätkö jotain valmista distroa? Entä mikä on budjettisi? Pitääkö virtalähteen olla modulaarinen?
yaVDR 0.6
perusmuro
Säätäjä

ViestiKirjoittaja vpv » 13.08.2014 22:24

Muutaman päivän testailun perusteella näyttäisi siltä että ihan pelkkä BIOS-asetusten resetointi korjasi tämän. Koska olen varsinkin VDR-käytössä vähän sitä mieltä että ATK on syytä käyttää loppuun, niin taidan yrittää pärjäillä tällä. Palaan asiaan jos ongelmat jatkuu.
vpv
Asiantuntija

ViestiKirjoittaja dj » 03.09.2014 20:50

Jatkan tähän..

Mulla olisi päivitys edessä kun vdr poksista ei löydy edes sata paikkaa, usb kakkosesta tai kolmosesta puhumattakaan. Pitäisi saada uutta rautaa että saisi isomman levyn ja pcie dvb-t2 kortit tai vastaavat, dvb-s2 ehkä myös. Saa ehdottaa, budjetti = ei kallis, pieni kotelo, hiljainen.
dj
Yli-ihminen

ViestiKirjoittaja P.Kosunen » 04.09.2014 12:45

Piisaako Intel NUC Celeron? USB-liittimiä on niukasti.
P.Kosunen
Yli-ihminen

ViestiKirjoittaja phelin » 04.09.2014 22:36

P.Kosunen kirjoitti:Piisaako Intel NUC Celeron? USB-liittimiä on niukasti.

Celeron-NUC ei ole hyvä valinta surkean lomituksenpoiston takia. Core-pohjaisissa se on huomattavasti parempi.
phelin
Yli-ihminen

ViestiKirjoittaja dj » 10.09.2014 2:31

Juu, kuva pitää olla hyvä eli ei varmaan ainakaan Celeron NUCcia... kyllä vähän isompi laitekin saa olla.
dj
Yli-ihminen

Paluu Laitteistot