Canal Digital & Mythtv

Vaihtoehtoja VDR:lle? Keskustele vapaasti muista vastaavista järjestelmistä

Re: Canal Digital & Mythtv

ViestiKirjoittaja tikola » 21.10.2016 10:30

Raid kirjoitti:Ilmeisesti unicable toimii vain yhden viritinkortin sisäisenä ominaisuutena, eli ei esim kahden erillisen kortin välillä... Eli mun tapauksessa kahdelle erilliselle (tupla)viritinkortille pitää signaali jakaa ensin unicable splitterillä.

Minun tapauksessa yksi tuplaviritinkortti, mutta siinä kaksi eri viritintä ja ennen niitä se splitteri, kuten jossain aiemmassa viestissäni näkyy. Eli joo - en tiedä miten tuosta voisi ilman splitteriä selvitä - se lienee pakollinen hankinta jokatapauksessa??

Raid kirjoitti:Voiko tolla oscam:llä muuten purkaa useampaa kanavaa useasta muxista? Tuolla DD:n omalla CI:llä purku taitaa rajoittua yhteen kanavaan, joka on kyllä tommosesta kanavatarjonnasta aika ohkanen suoritus...

Voi kai - luulen tekeväni sitä koko ajan - tai ainakin saan helposti näkymään useamman salatun kanavan yhtäaikaa.

Minulla on mielessä päivittää tuo oma prosessi (VDR maksukanavilla 16.04 Ubuntuun) tänne tai jonnekkin sopivaan paikkaan. Erityisesti se Ubuntun wikisivulla oleva 10.4 version korvaava dokkari olisi hyvä, koska nykyinen on aika museosta. Siinä tulisi sitten samalla se OSCAM, mutta sehän oli loppupeleissä aika helppo homma. Isoin haaste oli saada VDR ja OSCAM juttelemaan keskenään, joten olettaisin että sinunkin tapauksessa OSCAM nousee aika helposti, mutta se miten MythTV ja OSCAM alkavat jutella keskenään voi olla pidempi tarina.
tikola
Säätäjä

ViestiKirjoittaja nm » 21.10.2016 21:51

tikola kirjoitti:Minulla on mielessä päivittää tuo oma prosessi (VDR maksukanavilla 16.04 Ubuntuun) tänne tai jonnekkin sopivaan paikkaan. Erityisesti se Ubuntun wikisivulla oleva 10.4 version korvaava dokkari olisi hyvä, koska nykyinen on aika museosta.

Jees, se olisi hyvä projekti. Nykyinen on kyllä päivitetty 14.04:n julkaisun jälkeen ja se päti vielä viime vuonna Yavdr 0.5:n repojen kanssa. Vain sivun osoite on vanha, kun en jaksanut siirtää dokumenttia uuteen paikkaan.

VDR 2.2 & Ubuntu 16.04 -aikakauden päivitys olisi kuitenkin paikallaan.
nm
Johtava konsultti

ViestiKirjoittaja Raid » 22.10.2016 9:59

Minun tapauksessa yksi tuplaviritinkortti, mutta siinä kaksi eri viritintä ja ennen niitä se splitteri, kuten jossain aiemmassa viestissäni näkyy. Eli joo - en tiedä miten tuosta voisi ilman splitteriä selvitä - se lienee pakollinen hankinta jokatapauksessa??

Ainakin canalin boxille riittää se, että se kaapeli kytketään vain toiseen virittimeen, antennisignaali jaetaan jotenkin sisäisesti... En tiedä, että onko tuo unicable ominaisuus vaiko vain mukava lisä ettei tarvitse sitä jakajaa.

Raid kirjoitti:Voiko tolla oscam:llä muuten purkaa useampaa kanavaa useasta muxista? Tuolla DD:n omalla CI:llä purku taitaa rajoittua yhteen kanavaan, joka on kyllä tommosesta kanavatarjonnasta aika ohkanen suoritus...

Voi kai - luulen tekeväni sitä koko ajan - tai ainakin saan helposti näkymään useamman salatun kanavan yhtäaikaa.

Okei, no sitten taidan lähteä heti sille tielle, enkä pistä paukkuja ton rautacamin toimintaan saattamiseen...

Miten pääsen tossa hommassa alkuun?

Mulla on tämmönen kortinlukija jo olemassa:

https://s22.postimg.org/j0pjkb5m9/WP_20161022_001.jpg
https://s22.postimg.org/zafpn7ga9/WP_20161022_002.jpg
Raid
Vanhempi harrastaja

ViestiKirjoittaja tikola » 23.10.2016 6:21

OSCAm on helppo - netistä OSCAMin sivuilta vaan ohjeet ja asentaa sillä. Minä kaivoin jonkun binäärilähteen googlella ja sillä mennään. Konfiguraatiot löytyvät tästä threadista:
http://linuxtv.fi/viewtopic.php?f=12&t=5191

Tiivistäen - threadin alkusivuilla kerrotaan perusasetukset ja niihin minun piti lisätä vielä OSCAMin ja VDR DVBAPIn välinen portti.

Se mistä minulla ei ole aavistustakaan on se mikä tulee MythTV:n ja OSCAMin väliin. VDR:ssä se on DVBAPI - sinun maailmassa jotain muuta.

Kortinlukijasi on minulle vieras, mutta siinä on niin paljon tuttuja termejä, että eiköhän se tuolla toimi.
tikola
Säätäjä

ViestiKirjoittaja tikola » 24.10.2016 17:12

nm kirjoitti:VDR 2.2 & Ubuntu 16.04 -aikakauden päivitys olisi kuitenkin paikallaan.

Siis tämän dokumentin päivittämiselle olisi tarvetta.

https://wiki.ubuntu-fi.org/Ubuntu10.04LTSaanVDRnasentaminenTS-tiedostoille

Itse tein 16.04:ssä juuri lataamalla kaiken Ubuntun omista pakettilähteistä ja niiden lisäksi jouduin googlella etsimään toimivat pakettilähteet OSCAMille ja DVBAPIlle. Muuten asennus menee suurinpiirtein kuten tuossa dokumentissa kerrotaan. Käynnistyskomento on jotain ihan muuta, mutta ehkä se olennaisin ero on siinä, että minusta sille yaVDR repositorylle ei ole mitään tarvetta enkä ainakaan itse ole löytänyt sieltä mitään sellaista, joka olisi ratkaisevasti parempaa/laajempaa kuin Ubuntun omat pakettivarastot.....tai sitten en niitä kaipaa. Minun järjestelmässä kellarissa on serverikone joka virittää kanavia ja ajaa tallennuksia, joten siihen skini yms. kikkailuun minulla ei ole koskaan ollut tarvetta. Toimiva VDR serveri riittää minulle ja sitten näyttölaitteet ovat erikseen.

Kaikkiin kohtiin minulla ei ole inputtia, koska osa on tehty kopioimalla vanhalta koneelta valmiita tiedostoja uudelle.

Mutta siis 2.2 VDR on ajossa 16.04 Ubuntussa ilman ensimmäistäkään lähdekoodista kääntöä ja juuri katsoin viikonloppuna alppihiihtoa suorana maksukanavalta HD laadulla. Kuva oli hyvä ja homma toimi vaikka Sandellilla ei ihan loppuun asti hyvin sujunutkaan.
tikola
Säätäjä

ViestiKirjoittaja nm » 25.10.2016 1:02

tikola kirjoitti:
nm kirjoitti:VDR 2.2 & Ubuntu 16.04 -aikakauden päivitys olisi kuitenkin paikallaan.

Siis tämän dokumentin päivittämiselle olisi tarvetta.

https://wiki.ubuntu-fi.org/Ubuntu10.04LTSaanVDRnasentaminenTS-tiedostoille

Kyllä, samasta sivusta puhuttiin.

tikola kirjoitti:Käynnistyskomento on jotain ihan muuta, mutta ehkä se olennaisin ero on siinä, että minusta sille yaVDR repositorylle ei ole mitään tarvetta enkä ainakaan itse ole löytänyt sieltä mitään sellaista, joka olisi ratkaisevasti parempaa/laajempaa kuin Ubuntun omat pakettivarastot.....tai sitten en niitä kaipaa.

Riippuu tosiaan käytöstä. Paketointien erot on kuitenkin selitetty tuolla aika hyvin. Perusohje voisi nykyisin pohjautua Ubuntun normipaketteihin, etenkin kun 16.04:n paketoinnissa on nyt mukana softhddevice ja vnsiserver -liitännäiset, jotka ovat monille tärkeitä. Xineliboutput ei ole yhtä vakaa, joten sen sijaan voisi neuvoa noiden muiden frontend-vaihtoehtojen konffauksen. Livekatselu ja ohjaus OSD:n kautta on kuitenkin edelleen monille oleellinen ominaisuus, ja se pitäisi huomioida dokkarin päivityksessä.
nm
Johtava konsultti

Edellinen

Paluu Vaihtoehtoiset ohjelmistot