OpenElec/XBMC ja vdr tallennukset

Vaihtoehtoja VDR:lle? Keskustele vapaasti muista vastaavista järjestelmistä

OpenElec/XBMC ja vdr tallennukset

ViestiKirjoittaja Zorbas » 25.05.2014 20:33

Minulla on käytössä vdr jolla olen nauhoittanut paljon leffoja. Nyt veneilykausi alkaa ja olen hankkinut Raspberry:n + OpenElec jota ajattelin käyttää leffojen katselemiseen. Mutta OpenElec logiikka ei oikein avaudu minulle. Löydän hyvin usb levyn missä vdr tallennukset ovat mutta en tajua miten saan OpenElec importaamaan ne. Eli haluaisin jotenkin saada ne näkyviin ja toimimaan samalla tavalla kun vdr:ssä, eli kansio->ala-kansio->leffa. Jossain puhuttiin jostain vdr scrapesta, mutta en löytänyt mistään sellaista, enkä oikein tiedä mitä se tekee :) Ymmärsin myös että on olemassa jokin vdr-addon, mutta en siis halua/voi katsoa telkkaria veneessä, vaan lapset haluavat katsoa tallennettuja leffoja.
Osaako joku neuvoa?
Zorbas
Zorbas
Harrastaja

Re: OpenElec/XBMC ja vdr tallennukset

ViestiKirjoittaja P.Kosunen » 26.05.2014 12:25

P.Kosunen
Yli-ihminen

ViestiKirjoittaja hetas » 26.05.2014 17:12

Jos VDR on käytettävissä, voi käyttää XBMCn pvr-ominaisuuksia. Tuohon tarvitaan plugin sekä vdr:n että xbmc:n puolelle. Tallenteita voi selata VDR:n hakemistorakenteessa.

XBMC osaa kyllä näyttää VDR-tallenteet suoraan levyltä ilman mitään säätämistä. Valitsemalla Videot > Tiedostot voi selata tiedostoja levyltä. VDR:n tallenteet ovat tuossa hieman ikäviä, koska tallenteen nimi on kansion nimessä, ei tiedoston, ja itse tallenne voi olla pätkitty useaan tiedostoon. Mutta jos kansion kohdalla klikkaa Toista, niin xbmc toistaa kaikki kansion tiedostot. Jos tallenne on useammassa osassa, niin tallenteen pituus ei välttämättä näy oikein ja ajassa hyppiminen menee hankalaksi.

Tuohon auttaa edellä mainittu vdrnfofs, jolla saa näkviin vdr-tallenteet hakemistorakenteessa, mutta niin että yksittäinen tallenne näkyy aina yhtenä tiedostona. Tämän joutunee itse kääntämään ja konffaamaan.

Toinen mahdollisuus on tuoda tallenteet xbmc:n kirjastoon, eli tallenteita voisi katso Elokuvat tai TV-ohjelmat listojen kautta. Kirjastossa ei ole varsinaista hakemisto- tai puurakennetta. Elokuvat näkyvät yhdessä listassa tai niistä voi luoda "settejä". TV-sarjat näkyvät sarjoittain ja valinnaisesti myös kausittain.

XBMC ei taida oletuksena tuoda vdr:n .ts-tiedostoja kirjastoon. Ja osiin pätkityt tallenteet ei tietysti tule näkyviin oikein muutenkaan. VDR-tallenteita saa tuotua Elokuva-kirjastoon käyttämällä File Stackingiä. Sitä varten joutuu kirjoittamaan omat regexit xbmc:n asetustiedostoon ja mahdollisesti luomaan .nfo-tiedostot tallenteen metatiedoille. TV-sarjojen stackingille taisi tukea olla vasta tulossa. Minulta löytyy regexit stackingiä varten, käyttelin niitä ennen vdrnfofs:ään siirtymistä.

Vdrnfofs:ää käyttämällä ei tarvita stackingiä ja mimimaaliset .nfo-tiedostot luodaan valmiiksi, joten tallenteet pitäisi saada importattua kirjastoon suoraan. Videoiden tuonti kirjastoon tapahtuu selaamalla videokansioon Videot > Tiedostot-valikon kautta ja valitsemalla kansion content-menusta "Valitse sisältö". TV-sarjojen tuonti voi tässäkin mennä hankalaksi. Se saattaa onnistua jos vdr-tallenteen nimestä löytyy kausi- ja jaksotiedot oikein muotoiltuna.
hetas
Yli-ihminen

ViestiKirjoittaja Zorbas » 26.05.2014 22:56

Kiitos teille!
Näillä tiedoilla saan sen varmaan tehtyä. Elämä veneessä on paljon helpompaa kun lapset voivat välillä katsoa leffoja :)
Zorbas
Zorbas
Harrastaja

Paluu Vaihtoehtoiset ohjelmistot