MythTV ja Soneran muutostyöt

Vaihtoehtoja VDR:lle? Keskustele vapaasti muista vastaavista järjestelmistä

MythTV ja Soneran muutostyöt

ViestiKirjoittaja launila » 14.01.2012 22:45

Hei

Soneran kaapeli-TV:n muutostöiden jälkeen minulla on ollut vaikeuksia saada MythTV toimimaan kunnolla. NetworkID:n null-arvo sotki pakkaa ohjelmaoppaan osalta tähän päivään saakka. Tänään taas sen korvaaminen nollalla lopetti tallennukset YLE-muxista. Onneksi löysin vanhoista mysql-puukotuslogeistani networkid:n 15, jolla sain ohjelmaoppaan ja tallennukset toimimaan.

Lopultahan vain modulointi muuttui kaikilla muxeilla qam256:een, mutten tajunnut etsiä keinoa tämän selvitykseen vaan aloin heti säätämään channels.confista kanavia sisään (ja channels.conf piti taas tehdä uudesta w_scanin tiedostosta). Se taas miksi null-arvo oli jäänyt networkid-kenttään johtui siitä, että luotin kyseisen bugin korjatun versioon 0.24 mennessä, ja minulla on 0.24.1-fixes.

Tiedän että uudelleen skannaamalla muxi kerrallaan olisin saanut networkid:n kuntoon, mutta sitä on hankala tehdä etäyhteyden päästä. Tällä hetkellä siis ilmaiskanavien muxit on networkid:llä 0 paitsi yle-kanavien muxin networkid 15. Onko nämä oikein?

Tällä pohjustuksella kysynkin että onko mitään työkalua millä saisi helposti networkid:n tietoon, jos tietää muxin taajuuden? Osaako mikään softa lukea fi_sonera-tiedostosta muxeja ja etsiä niille networkid:ä? w_scan on kokeiltu, mutten keksinyt miten siinä saa rajattua haun vain haluttuihin muxeihin.

Toinen kysymys on että olisiko kenelläkään halua vilkaista minun dtv_multiplex ja channels taulujen dumppeja sen verran että onko niissä kaikki kunnossa? Laitan ne tähän liitteeksi, jos jollain on intoa kommentoida.
channels_multiplex.zip
MythTV Sonera kaapeli-TV multiplex ja ilmaiskanavat.
(1.3 KiB) 250 kertaa

Kiitän...
launila
Vastasyntynyt

Paluu Vaihtoehtoiset ohjelmistot