Tvheadend, XMLTV ja ääkköset

Vaihtoehtoja VDR:lle? Keskustele vapaasti muista vastaavista järjestelmistä

Tvheadend, XMLTV ja ääkköset

ViestiKirjoittaja MarkoAP » 30.11.2011 16:52

Debianiin olen virittelemässä Tvheadendiä ja alkaa olla melko lailla kasassa. Ainoa ongelma on se että XMLTV:n kautta haetuissa ohjelmatiedoissa näkyy ääkköset vähän hassusti. Esim:

Uusi el�m� maalla
Saha Kentiss�. Maaseudulla varttuneet Claire ja Stuart toivovat lastensakin saavan nauttia maalaisel�m�st�. Perhe muuttaa idylliseen Kentiin, jossa uusi koti on tarkoitus remontoida hyl�tyst� saharakennuksesta. 4. tuotantokausi.

Jotain tekemistä varmaan merkistökoodauksen kanssa? Selaimen asetusten säädöllä en onnistunut korjaamaan.

Onko XMLTV hommelissa jokin asetus pielessä vai mistähän johtuu?
MarkoAP
Amatööri

Re: Tvheadend, XMLTV ja ääkköset

ViestiKirjoittaja savis21 » 21.12.2011 16:42

MarkoAP kirjoitti:Debianiin olen virittelemässä Tvheadendiä ja alkaa olla melko lailla kasassa. Ainoa ongelma on se että XMLTV:n kautta haetuissa ohjelmatiedoissa näkyy ääkköset vähän hassusti. Esim:

Uusi el�m� maalla
Saha Kentiss�. Maaseudulla varttuneet Claire ja Stuart toivovat lastensakin saavan nauttia maalaisel�m�st�. Perhe muuttaa idylliseen Kentiin, jossa uusi koti on tarkoitus remontoida hyl�tyst� saharakennuksesta. 4. tuotantokausi.

Jotain tekemistä varmaan merkistökoodauksen kanssa? Selaimen asetusten säädöllä en onnistunut korjaamaan.

Moi! Saitko uusimman xmltv:n jotenkin portattua tvheadendiin helposti?

EDIT: Saako tuota xmltv merkistöä jotenkin laitettua "latin-1":ksi, sitten pitäis ääkkösten näkyä?
savis21
Säätäjä

ViestiKirjoittaja antoine » 22.12.2011 14:36

Huomatkaa, että Tvheadend käyttää kaikissa merkkijonoissaan Unicode-koodausta. Luultavasti myös tekstien, joita xmltv sille syöttää, olisi siis syytä olla utf-8-merkistössä.
tvheadend @arch linux @rpi → itunes @imac → apple tv
antoine
Asiantuntija

ViestiKirjoittaja Rene » 27.12.2011 10:38

MarkoAP kirjoitti:Jotain tekemistä varmaan merkistökoodauksen kanssa? Selaimen asetusten säädöllä en onnistunut korjaamaan.

Mulla oli sama ongelma jossain vaiheessa kun telkku.com tiedot oli iso-8859-muodossa, ja mun gentoo ja vdr pyöri utf-8 muodossa. Tämän ongelman ratkaisin konvertoimalla xmltv-tv:n data-tiedoston utf8:ksi
Koodi: Valitse kaikki
#!/bin/bash
/usr/bin/nice -n 19 /usr/bin/tv_grab_fi --output /etc/vdr/epg_iso8859-15.xml
/usr/bin/iconv -f iso8859-15 -t utf-8 /etc/vdr/epg_iso8859-15.xml > /etc/vdr/epg_utf8.xml
/usr/bin/nice -n 19 /usr/local/bin/xmltv2vdr.pl -c /etc/vdr/channels.conf.xmltv -x /etc/vdr/epg_utf8.xml
Rene
Yli-ihminen

Paluu Vaihtoehtoiset ohjelmistot