Mythtv audio rapisee

Vaihtoehtoja VDR:lle? Keskustele vapaasti muista vastaavista järjestelmistä

Mythtv audio rapisee

ViestiKirjoittaja bent » 08.09.2011 20:19

Minulla ollut tämä rapina ongelma monasti ennenkin ja aina olen ratkonut sen mutta pitänyt niin triviaalina etten dokumentoinut. Nyt viime kerrasta on taas n. vuosi enkä muista yhtään mistä tämä johtui ja pitää taas etsiä se.

Ongelma:
HDMI nvidia ion koneesta vanhaan HD ready telkkuun. Audio rapisee joka korjaantuu telkun uudelleen käynnistyksellä.

Ratkaisu:
Etsin ja kirjaan tähän.
bent
Säätäjä

Re: Mythtv audio rapisee

ViestiKirjoittaja bent » 09.09.2011 23:46

En vielä ratkaissut ongelmaa. Ihan uskomatonta miten voin joka kerta tuhlata tähän aikaa niin paljon :)
bent
Säätäjä

ViestiKirjoittaja bent » 10.09.2011 18:05

Tein väliaikaisesti nyt niin että audio menee pulsen läpi joka saa äänen kuulostamaan jotenkin epäpuhtaalta mutta ei rätise eikä tarvi telkkaria sammuttaa ja käynnistää uudelleen joka kerta kun vaihtaa ohjelmaa.

Ennen vanhaan piti tehdä näin eli luoda joko /etc/asound.conf tai ~/.asoundrc joka sisälsi jotain tämän tyyppistä.
Koodi: Valitse kaikki
pcm.!default {
type hw
card 0
device 3
}

Nykyään mythtv ei vaadi tota enää kun audio asetukset ovat edistyneet eikä tarvitse valita vaan alsa:default vaan voi suoraan valita oikean ulostulon jotka vastaa aplay -l tuloksia ja mikserit jos sellasia haluaa käyttää. Lisäksi säädetään kykeneekö dolbyyn ,dts dts-hd jne ja voi pakottaa upscalet downscalet ja loppulaitteeseen menevät taajuudet jos on tarvis.

Olen melko varma että telkku tukee vain HDMI 1.0 johto taitaa olla 1.3 ja ioni taitaa tukea 1.3.

Olen melkein kaikkia audio asetuksia nyt kokeillut mutta en vaan keksi mikä oli se kultainen avain tässä. Kohta on toisaalta Oneric tulossa ja vois vetää puhtaaksi ton frontin ja katsoa jospa se toimisi sillä suoraan.
bent
Säätäjä

ViestiKirjoittaja bent » 07.01.2012 23:33

Jeps, sain sen viimeksi toimimaan ja ongelma palasi taas tässä edellispäivänä. En valitettavasti koskaan tajunnut mitä tein jotta tämä korjaantui. Jospa tällä kertaa onnistuisi ja voisin dokumentoida vian ja korjauksen.
bent
Säätäjä

ViestiKirjoittaja bent » 21.03.2012 10:30

Heh, löysinpä tämän ketjun taas. Sain tämän taas korjattua, loppujen lopuksi poistin kaiken audioon liittyvän ja asensin uudelleen ja sain toimimaan. Valitettavasti en vieläkään tiedä vian syytä tai ratkaisua.
bent
Säätäjä

ViestiKirjoittaja savis21 » 30.03.2012 12:40

Moi! Mulla on tämä sama ongelma ainoastaan muutaman DVD-levyn kanssa toistettaessa mythDVD:llä... Käytössä mythtv 0.24.2 asenettuna Mythbuntu 10.04:n päälle mythbuntu repoista.
savis21
Säätäjä

ViestiKirjoittaja bent » 01.04.2012 8:13

tuli tä vika taas eteen:

sudo apt-get purge linux-sound-base alsa-base alsa-utils

sitten asennetaan uudelleen samat takaisin + jos jotain muutakin lähti ne myös.

shutdown (johto irti seinästä) 10-20 sec.

Mulla ei ainakaan pelkkä reboot korjannut vielä vaan vasta kunnlla virrat pois. Ens kerralla testaan tarviiko tota purge osuutta tehdä ollenkaan vai auttasko pelkkä virrat pois.

Savis tä ei varmasti sua auta. Kokeile vaikka advanced audio asetuksista forcettaa siihen 48 Khz jos se auttas.
bent
Säätäjä

ViestiKirjoittaja savis21 » 08.05.2012 9:28

bent kirjoitti:tuli tä vika taas eteen:

sudo apt-get purge linux-sound-base alsa-base alsa-utils

sitten asennetaan uudelleen samat takaisin + jos jotain muutakin lähti ne myös.

shutdown (johto irti seinästä) 10-20 sec.

Mulla ei ainakaan pelkkä reboot korjannut vielä vaan vasta kunnlla virrat pois. Ens kerralla testaan tarviiko tota purge osuutta tehdä ollenkaan vai auttasko pelkkä virrat pois.

Savis tä ei varmasti sua auta. Kokeile vaikka advanced audio asetuksista forcettaa siihen 48 Khz jos se auttas.

Kokeilin forcettaa audion tuohon 48kHz tuohon DVD:n rätinäongelmaan mutta ei auttanut. Nyt ilmaantui sama ongelma toisellakin DVD:llä, uudella Herra Heinämäki DVD:llä. Rätinä on tosi kovaääninen ja peittää melkein kokonaan normaalit äänet. Herra Heinämäki DVD:llä sen sai pois elokuvan aikana siten, että valitsee ääniraidan uudelleen... :shock: Miten tuon saisi pois kokonaan?
savis21
Säätäjä

Paluu Vaihtoehtoiset ohjelmistot